úterý 17. srpna 2010

jogurtový koláč s ovocem


Tenhle koláč je opět rychlovka. Nejvíc práce dá příprava ovoce. Lze použít meruňky, jablka, švestky, broskve, jahody,.... Já jsem na koláč naházela nakrájené broskve i se šlupkou.

Těsto:
  • 1 kelímek jogurtu
  • 1 kelímek krystalového cukru
  • 1/2 prášku do pečiva
  • 2 vejce
  • 1 polévková lžíce vanilkového extraktu nebo 1 vanilkový cukr, který pak bude součástí celkového množství cukru
  • špetka soli
  • 2 kelímky polohrubé mouky
Navrch těsta:
  • broskve nakrájené na kousky
  • skořicový cukr 
  • polévková lžíce cukru
  • drobenka
Všechny ingredience kromě mouky smíchat dohromady, pak přidat mouku, těsto nalít na vymazaný a vysypaný plech (já jsem použila kameninovou formu). Na těsto naházet v hojném množství broskve, posypat je skořicí cukrem a drobenkou. Péct při 180 stupních dorůžova. Tohle jogurtové těsto není dobré nechávat v troubě déle než je nutné, protože pak tak jako "zgumovatí".

2 komentáře:

  1. Ditto, ten peču taky. Stále. Už na něm byly jahody, rybíz, jablka, ostružiny a nevím co ještě. Je náš oblíbený.
    Měj pěkný den, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Heleno, taky na něj sypu, co je zrovna zralé nebo i kompotované ovoce, ale párkrát jsem ho nechala déle v troubě a to upečené těsto bylo takové lehce gumózní. Když se ale koláč povede, tak je super.

    OdpovědětVymazat