čtvrtek 21. října 2010

kurz tkaní - kepr

Šla jsem do kepru. Zprvu se zdálo, že to bude nepřekonatelný problém, ale nakonec to šlo.
Pro laiky, mezi které se počítám, je docela jasné popsání keprové vazby na wikipedii. Dočetla jsem se tam, že džínovina je vlastně kepr a šla jsem si to hned zkontrolovat. Bylo to tak, jasně jsem tam tu vazbu viděla.
Opět jsem tkala na tvrdých papírových deskách. Příště už bude něco na rámu, na který jsem si zakoupila potřebná dřeva v prodejně výtvarných potřeb. Teď ještě dát rám dohromady a zatlouct hřebíčky.

Tohle je můj výtvor kepru (asi k1/2 nebo k2/1) z lícové strany:


Tady je kepr z rubové strany:


Dokonce se mi podařilo nějak napojit útkovou nit bez uzlíků.

Velikost tohoto výtvoru je asi 12 cm/15 cm, takže taková podložka pod hrnek nebo pod mobil, aby při zvonění necestoval po stole.

2 komentáře:

  1. Tak koukám, do čeho si se vrhla! Jako dítě jsem tkala na papíru, pak jsem po letech neteři koupila dětský stávek a tkaly jsme o prázdninách. Ale jen tak záložky do knihy :O)
    V létě na Moravě v Jáňově dvoře jsem obdivala nový stav, postavený podle starého orginálu - dámy tam zpracovávaly vlnu od vlastních oveček.
    Tak ať se ti daří, vypadá to dobře!
    Krásný den Dittu, zdravím. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Dala, dala, ale nevím, jak to dopadne. S tím tkaním na stavu si nejsem moc jistá, ale třeba mi to půjde.
    Hezký večer, Ditta

    OdpovědětVymazat