středa 10. srpna 2016

barokní kráska Mariánská Týnice



Už je to pěkně dlouho, co jsem sem dala nějaký příspěvek. Pokusím se trochu polepšit a protože je doba dovolených, tak jsem si vzpomněla, že před cca třemi lety jsme podnikli výlet do kláštera v Plasech  a na Mariánskou Týnici.
Tyto dvě stavby mají společného jmenovatele a tím je architekt Jan Blažej Santini Aichel.
Santiniho stavby jsou, dle mého mínění, nádherné. Nebudu se tu rozepisovat o geniálním architektovi a o jeho díle (ostatně vše možné se dá nalézt na internetu), ale zkusím vás navnadit k výletu za Santinim několika fotografiemi.





Nakonec si neodpustím dát sem obrázek mého oblíbeného stavebního prvku, který dokázal Santini bravurně zkonstruovat.

Schodiště - klášter Plasy
 Tomu říkám "ladné křivky" v architektuře.

4 komentáře:

  1. Dittu, moc ráda tě tady vidím! Nádherný příspěvek! Santiniho genialitu také ráda obdivuji. V Plasech jsme byli loni, Týnice na nás teprve čeká :o) To schodiště je skutečně úchvatné!
    Přeji hezký den a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Konečně známky života:-)
    Plasy jsem dala už 3x a to schodiště, jsem si musela také vyfotit. Je to nejen úžasný architektonický prvek, ale navíc nesmírně fotogenní! Mariánskou Týnicí, jsem prozatím jen projížděla, ale určitě tam příště zastavím!!!
    Tak Ditto hezkou dovolenou a třeba zase u nás na kávu...

    OdpovědětVymazat
  3. Bravo!!!!!Ty jsi ožila!!!!!!A hned taková veličina jako Santini,jak tady čtu, to schodiště okouzlí každého,dobře,že stavěl u nás....Tak ,milá Dittko,už žádné před třemi roky ,ale aktuální ,co vaříš ,co děláš atd!!!Jsem moc zvědavá a těším se Dája!

    OdpovědětVymazat
  4. Helena+Lezarts+Daja
    Moje milé, máte pravdu, že jsem se konečně probudila. Celou tu dobu jsem všechny mě známé blogy (i ten můj) nesledovala a teď mám co dohánět. Děkuji vám, že jste na mě nezanevřely a hned se ozvaly. Moc mě to potěšilo.
    Helčo, ty máš za ten víc jak rok určitě svůj blog napěchovaný krásnými příspěvky a jsem zvědavá, zda je všechny zvládnu v rozumném čase projít.
    Reni, tebe jsem už prolustrovala. Nebylo toho tolik - spousta krásných fotek, ale i smutku. Doufám, že nám to kafe konečně zase vyjde. Zavel a určitě se domluvíme :-)
    Dajo, na tebe jsem moc vzpomínala, jestli jsi pořád v kalupu a jestli stíháš všechny svoje "strasti i slasti". Jak jsem viděla v tom tvém posledním příspěvku, tak stíháš a s úsměvem na rtech.

    Tak zatím, jdu to k vám všechno zkontrolovat.

    OdpovědětVymazat