sobota 31. července 2010

salát "rychlovka"

Tak mi už pár dní "odpočívalo" v lednici čínské zelí, které naštěstí hodně vydrží. Nejlepší je z něho udělat salát, ale lednička byla dost "vymetená". Nakonec se mi podařil dobrý salát ve velmi krátkém čase.
Na dvě porce je třeba:
  • 3 vařená vejce (nejlépe domácí)
  • 1 malá hlávka čínského zelí
  • jogurt + majonéza v poměru 1:2 (možno nahradit pouze zakysanou smetanou a nebo použít jenom jogurt)
  • 2 stroužky česneku (nasekat, utřít, prolisovat)
  • nasekané lístky bazalky
  • sůl, mletý pepř, 
  • trochu citrónové šťávy
  • mletá uzená paprika (stačí i sladká/pálivá neuzená)
  • hrubá mořská sůl
Zelí nakrájet na drobno a dát do misky. Z jogurtu, majonézy, česneku, bazalky, soli, pepře a citrónové šťávy umíchat zálivku a nalít na zelí. Pak přihodit nakrájené vejce, které trochu posolit mořskou solí (použila jsem fleur de sel z Algarve) a zaprášit mletou paprikou. Jako příloha je dobrý opečený chléb nebo nic.


Někoho možná zarazila sůl, kterou jsem použila na posolení vajec. Sůl fleur de sel je královnou solí v gastronomii. Používá se třeba i na výrobu čokoládovových lanýžů. Na Gastroportálu je o tom docela zajímavý článek. Jinak solí, které se používají při vaření, je docela pěkní řádka. Nedávno jsem na stránkách firmy Solsan objevila stručný solný slovníček, který určitě stojí za přečtení.
Ještě pár informací k mleté uzené paprice. Španělská uzená paprika je oblíbená přísada v mnoha receptech ve Středomoří a hlavně ve Španělsku. Paprika se suší několik týdnů nad pomalu hořícím dubem. Výsledkem je sladká kouřová chuť.

Žádné komentáře:

Okomentovat