sobota 31. července 2010

rybízový koláč


Tenhle rybízový koláč je opravdu moc dobrý, ba přímo výborný. Ideální pro ty, kteří mají rádi takové ty navinulé dobroty.

Těsto:
  • 200 g mouky (může být hladká i polohrubá)
  • 100 g másla
  • 1 vejce
  • 100 g cukru (mám vyzkoušený cukr moučku i krupici)
  • špetka soli
Tvarohová náplň:
  • 250 g tučného tvarohu
  • 1 vejce
  • 2 polévkové lžíce kukuřičného škrobu
  • 1 polévková lžíce vanilkového extraktu nebo vanilkový cukr
  • cca 4 polévkové lžíce cukru, nebo dle vlastního uvážení
Drobenka:
  • polohrubá mouka
  • máslo
  • cukr krupice
Z ingrediencí vypracovat těsto, které se nechá asi hodinu odležet v lednici. Mezitím si očistit rybíz, připravit sladký tvaroh a drobenku. Po hodině těsto vtlačit pomocí prstů do vymazané a vysypané formy, propíchat vidličkou. Na těsto nalít tvarohovou náplň, posypat hojně rybízem a drobenkou. Péct při 180 st. Celsia.
Koláč nejraději peču v keramické nebo kameninové koláčové formě, protože to má pak lepší chuť (aspoň mi to tak přijde).

Pokud si někdo všiml  zajímavé koláčové formy, tak tu mám od hrnčíře mejly. Měla jsem obavu, že koláč nepůjde vyndat, ale moje obavy byly zbytečné. Šlo to perfektně a navíc to na té keramice i hezky vypadalo.

Žádné komentáře:

Okomentovat