neděle 4. dubna 2021

... ven, ven, blechy ven a vajíčka do košíčka sem.

Barvím vajíčka s tím, že si je už druhý rok nikdo nepřijde vykoledovat. Je to setrvačnost, nebo obrana proti tomu, abychom už všichni úplně nezpitoměli?

Letos jsem prvně použila na vajíčka cibulové slupky. Ze slupek asi 10-15 cibulí jsem si připravila barevný nálev tak, že jsem slupky vařila se dvěma polévkovými lžícemi soli a si 20 minut a pak nechala nálev vychladnout. Obrazce na vejcích vznikly pomocí jedlých lístků, nastříhaných cibulových slupek a čistého papíru a sítěk od cibule a citronů. Na to, aby lístky a ústřižky dobře držely na vejcích, jsem ještě potřebovala silonové ponožky, větší gázové polštářky a pár gumiček. "Ustrojená" vajíčka jsem vařila v cibulovém nálevu se dvěma polévkovými lžícemi octa cca 8 minut a nechala je pak v nálevu vychladnout. Na dokončení pak stačil vatový tampon, namočený do trochy oleje.


 Výsledek předčil moje očekávání. 

 

Jedna síťka na vajíčku (pravý dolní roh obrázku) mi nějak během vaření povolila, náznak nějaké síťové struktury tam vidět aspoň trochu je, takže se dílo nakonec podařilo.


Dnešní Boží hod si náramně lenivě užívaly naše číči, Honzina a Čert, i když ty si lenivě a ospale užívají každý den v roce.


Jak je známo, většina křesťanských svátků byla "napasována" na svátky keltské. U Velikonoc tomu není jinak. Keltové slavili svátek jarní rovnodenosti Alban Eilir - světlo země, kdy světlo zvítězí nad tmou a získá přesilu.

Moc si přeji, aby konečně to pomyslné světlo zvítězilo nad tmou, která nám tu vládne už déle než rok.

4 komentáře:

  1. Dito, ráda tě tady vidím!
    Taky jsem dělala pár batikovaných vajíček, ale letos jich moc potřeba nebude.
    Přeji hezké velikonoční pondělí. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helčo, jsi můj první návštěvník po 4 letech, takže díky za návštěvu :-)

      Vymazat
  2. Teda Dito, ty jsi byla pilná!!!
    A kdo to všechno sní😁???
    Doufám, že si u Tebe zase hezky počtu!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, udělala jsem 20 vajíček s tím, že stejně nikdo nepřijde. Nakonec přišlo 7 malých koledníků a zbylo nám 13 vajec, když počítám po jednop pro muže a syna a to už se dá zpracovat. Jestli si počteš, to zatím nevím, ale budu se snažit :-)

      Vymazat